Trendovi i izazovi u industriji plina
- Strukturni pad potražnje za plinom do 2030. godine
- Starenje mreža i smanjenje emisija metana
- Regulatorne i tržišne promjene
- Digitalizacija i međusektorska integracija
Comping rješenje - Thaora Consumption Intelligence uklanja neizvjesnost i donosi pouzdane podatke u stvarnom vremenu
Pruža plinskim distributerima i opskrbljivačima potpunu vidljivost potrošnje na svim obračunskim mjernim mjestima.
Omogućuje kontinuirani nadzor, uvide i automatsko izvještavanje. Naplata je transparentna, a učinkovitost mjerljiva i skalabilna.
Zašto Thaora Consumption Intelligence rješenje?

Prediktivna analitika za prognoziranje i detekciju odstupanja.
Podaci o potrošnji obogaćeni su operativnim, vremenskim i demografskim pokazateljima radi preciznog predviđanja potražnje i procjene performansi mreže.
Povijesni podaci kontinuirano poboljšavaju točnost modela, omogućujući operatorima da spriječe gubitke, zaštite prihode i proaktivno optimiziraju resurse.

Rješenje Thaora Consumption Intelligence u HEP-Plinu, najvećem opskrbljivaču i distributeru prirodnog plina u Hrvatskoj.
Rješenje je u operativnoj primjeni kod najvećeg opskrbljivača i distributera prirodnog plina u Hrvatskoj, s desecima tisuća korisnika.
To je konkretan dokaz funkcionalnosti, skalabilnosti i otpornosti sustava u stvarnom okruženju.

Regulatorno usklađeni podaci provjereni prije slanja.
Prikupljanje i validacija podataka za naplatu i izvještavanje potpuno su automatizirani, uz sigurne integracije s ERP-om i naplatnim sustavima.
Napredno podatkovno skladište omogućuje povijesno izvještavanje i jednostavno ispunjavanje regulatornih zahtjeva.
Kvantificirani benefiti za HEP Plin
Smanjenje pogrešaka u očitanjima
Potpunom automatizacijom očitanja putem IoT senzora u stvarnom vremenu, svako očitanje preuzima se izravno s uređaja, čime se uklanjaju pogreške i osigurava točnost. Ovaj pristup smanjio je netočnosti u očitanju čak dvadeset puta, osiguravajući pouzdanu osnovu za naplatu, analitiku i regulatorno izvještavanje.
Kraće administrativno vrijeme obračuna i naplate
Zahvaljujući automatiziranom prikupljanju podataka i centraliziranom sustavu za pohranu mjernih informacija, svi podaci za obračun automatski se provjeravaju i prenose u sustav, čime se uklanjaju ponavljajući administrativni zadaci. Time je vrijeme potrebno za pripremu i obradu mjesečnih obračuna smanjeno za 80%, oslobađajući resurse za vrijednije aktivnosti.
Uštede u operativnim troškovima i održavanju
Daljinski nadzor i automatizirana upozorenja zamijenili su rutinske terenske inspekcije, čime su uklonjena nepotrebna putovanja. Ciljano, podatkovno vođeno održavanje smanjilo je troškove putovanja i rada, donoseći oko 25% uštede u operativnim troškovima i veću učinkovitost rada.
Riječi naših zadovoljnih korisnika
Naši korisnici u Hrvatskoj svakodnevno se oslanjaju na HEP-Plin za opskrbu domova i poslovnih prostora. Odgovornost pružanja sigurne, pouzdane i pristupačne plinske usluge shvaćamo ozbiljno, posebno u razdoblju energetske neizvjesnosti 2020-ih. S više od 100.000 korisnika, brzo rastućom distribucijskom mrežom i promjenjivim cijenama plina, trebali smo rješenje koje će povećati točnost i učestalost očitanja brojila, jer naše poslovanje ovisi o kvaliteti podataka.
Damir Pećušak, Predsjednik uprave HEP-Plina



